Alla inlägg under maj 2008

Av Lena - 14 maj 2008 17:02

 Har blivit utmanad av både Linnea o Elle så det är väl bäst man svarar ;)


TRE namn jag går under:

Lena

Lenis

LD - tydligen nåt som vissa fått för sig att kalla mig..något jag inte gillar sådär skarpt ;P


TRE saker som skrämmer mig:

Att förlora de jag älskar

Alla små kryp

Att jag aldrig ska komma på vad jag vill göra med mitt liv, vad jag vill jobba med osv..

TRE saker jag har på mig:

Halsband

Jeans

Brun tröja


TRE sanningar:

Är riktigt riktigt lat, skrämmande faktiskt ;)

Riktigt godisberoende - även dricka.

Har dansat folkdans ;)


TRE saker jag verkligen vill ha:

Barn

Mer pengar ;)

Att jag och dom jag älskar får ett tryggt och lyckligt liv


Nu utmanar jag Maria, Elin, Hanna, Amanda och Lina =)

Av Lena - 13 maj 2008 14:01

Igår åkte jag som sagt in till stan och umgicks lite med Carro. Åkte först på punkten och åt med henne, Emmelie o Palle. En god sallad blev det!

Sen knallade jag o Carro hem till henne och slöade lite i soffan innan vi tog en promenad bort till Nickes föräldrar. Shit vilken söt hund Elin fått. Huur söt som helst. Lilla Alfons :)


Om ca 40 min ska jag åka in till Carro igen. Nicke jobbar ju kväll så då ska jag hålla henne sällskap ett tag. Sen är det träning ikväll också. Skönt!

Näe nu ska jag styra upp det här med adressändringen så jag har det gjort..


Hejsvejs!


Så länge dom jag tycker om och älskar mår bra  och är lycklig så mår jag bra!

Av Lena - 12 maj 2008 11:15

..och jag är ledig. Lovely!

Tog en sovmorgon idag och blev väckt av att Matte ringde. Grabben ville sälja hemförsäkring till mig så det fick han göra. Mitt blivande lilla hem på 29,5 kvadrat ;)

Litet och bra. Tanken är ju att jag bara ska ha nånstans o bo i sommar o så. Närmare till jobbet som nästan kommer vara mitt hem i sommar ändå, känns det som iaf :P


Helgen har iaf varit riktigt nice. Lördagen var riktigt lyckad (bilder kommer), och igår så slog vi Själevad med 4-2 på bortaplan. Kan nog inte beskriva vilken lycka det var i vårat lag efteråt. Vi firade såklart med en french hotdog ;)

Men vi måste nog erkänna att det var Ali-ali-ali-alliansen som stod för segern ;D

När vi kom hem efter matchen stannade jag kvar på IP med Johanna och Sara m.fl och kollade på herrarnas match. Stannade inte kvar hela då jag var tvungen o sticka medan skjutsen fanns,men hörde att det blev ett poäng. Bra jobbat!

När jag kom hem vart det till o ta de lugnt. Mamma kom hem och vi gjorde några mackor o fikade. Kollade på andra avenyn och nu längtas jag till nästa söndag. Tre nya avsnitt.

Sen gjorde jag inte så mkt. Tråkade..


Näe nu ska jag göra nåt vettigt eller nåt. Ikväll ska jag umgås med Carro och hälsa på Elins nya vovve. Gullis :)

Tjoho!


disgusting



Av Lena - 10 maj 2008 15:10

Vilket underbart väder! Helt fantastiskt :)

Och en dag som denna gillar jag faktiskt mitt jobb lite extra sådär. Har varit huur lugnt som helst så jag har mest umgåtts med Maria ;)

Näe nu ska jag gå ut o sola lite tills man slutar..så soft har jag det just nu ;)


Ikväll blire iaf riktigt njuut!

Även familje-grillning hos bror. Älskar våra grillningar där, nu är sommaren här!

Av Lena - 10 maj 2008 08:49

Som vanligt var man typ stendöd imorse när man skulle upp, men då jag tittade ut och såg vad det var för väder så sken hela jag upp ;)

Älven var spegelblank och allt är så otroligt härligt. Sen att man träffar störtsköna gubbar på morgonkvisten är alltid positivt.


Efter att ha hälsat, sagt god morgon osv börjar herr X surra på. Bland annat om en fest när han var yngre.


X; Då stod hon där, dyngfull vettu. Skrek; "Kan nån komma o ta mig, nån? Snälla, kan ingen komma och ta mig?" Ja, det var ju bedrövligt hur de betedde sig förr i tiden.

 Jag; ..hehe jaa...men det är nog likadant än på vissa håll..

X; Ja jo det har du nog rätt i..

X; Har du varit halvfull nångång?

Jag; Haha jodå, många gånger, helfull också...

X; Har du varit bakis nån gång?

Jag; Ojoj, det är nästan varje helg det..haha

X; Nähä, det tror jag inte på. Inte en sån fin flicka som du..

Jag; Stod där o skämdes och tänkte på vilken jäkla alkis man är påväg o bli ;P


Igår när jag kom hem från Sundsvall skyndade jag mig och duscha för att sedan möta upp Emmelie, Elin och Micke på Träffen. Blev lite mat och en öl. Kör ju bil idag så det var likabra att man höll sig till en :P

Sen gick vi upp till Carro o Nicke där grabbarna var och sen ner på träffen igen. Trevligt! :)

Ikväll ska jag på Sandö och titta när Elin spelar, ska bli riktigt skoj ;)


Näe satan, nu måste jag fortsätta jobba..

Hejsvejs!

Puss




Av Lena - 9 maj 2008 09:26

Äntligen är det fredag. Klev upp 06.45 imorse. Hoppade in i bilen och dundrade iväg på jobbet. Även fast jag jobbar idag så är jag på strålande humör, vilket även gamlingarna lagt märke till. Fått höra hela morgonen vad glad och pigg jag ser ut att vara jämfört med andra mornar. Jag är ju känd för att inte vara allt för pigg på morgonen ;)

Strålande väder är det ute också. Kan det bli bättre? Näe, jag tror inte det. Gör faktiskt inget att jag jobbar imorgon heller. Pengarna behövs!

Dundrar nog iväg till Sundsvall efter jobbet idag iaf. Sen ikväll får jag se vad som händer. Läste nåt på Emmelies blogg om en öl på träffen? Lät lockande ;)


På söndag blir det match ändå. Inge folk. Så nu är vi 3 avbytare mot Själevad. Kommer bli en riktigt tuff match. Känns konstigt att jag ska spela då jag inte tränat, men Peter(målvaktstränaren) sa att jag var tvungen då det är en tuff match och vi behöver avbytare. Sa dock att jag inte ville och pappa försökte förklara. Jag vet ju hur lätt rykten bildas. - "Tränarens dotter". Och i vårat lag är det ju så att man ska ligga i med träningen om man ska få spela. Så tycker vi spelare. Men vad gör man om det inte finns folk? Jaja, ska iaf försöka träna nu så mkt det går. Var riktigt kul att komma igång igen :D


Näe nu måste jag återgå till jobbet..

Av Lena - 8 maj 2008 17:12

Hade kunnat döda för att få ligga kvar i sängen imorse. Men man måste ju tänka på pengarna nu när flytten närmar sig. Klev iaf upp, mådde illa som tusan, men det gick som tur var över efter typ 2 timmar. Fick i mig en ordentlig frukost på jobbet också, då mamma vart gullig och gjort iordning mackor åt mig (tack världens bästa och gulligaste mamma), så det var nog därför.

Dagen har gått både fort och segt. På eftermiddagen körde jag och Andreas dubbelbemanning överallt, lite trevligare så. Dessutom går det ju så mkt fortare. 90 minuters städ var klart på 15 min ;) Så sista halvtimmen vart det till o snurra ett ex. antal varv runt stan för att få tiden att gå.


Peter från OK ringde idag också. Undrade om jag kunde jobba i sommar, men tråkigt nog blev man tvungen att tacka nej. Behöver ju få jobba så mkt som möjligt, och då jag fått jobb 100% i 8v på hemtjänsten så blev jag tvungen att ta det. Men vi skulle höras mer om lite inskolning där så kanske man får jobba lite extra på helger o så.


Nu sitter jag här och smälter maten. Träna ska jag göra ikväll också. Ska faktiskt bli riktigt skönt att röra på fläsket lite.  Men nån match blir det inte på söndag. Var ju en evighet sen jag tränade sist så då förtjänar jag inte att spela. Tråkigt att missa seriepremiären men man följer väl med o hejjar på tjejerna!

Det är ju nu allvaret börjar också. Sitter man med på bänken under en match är det ju inte säkert att man får spela. Kan ju inte byta sönder matchen.


Näe nu ska jag kolla lite på ikea.se. Blir nog en tripp till Sundsvall imorgon efter jobbet :)

Ovido - Quiz & Flashcards