Alla inlägg under mars 2008

Av Lena - 31 mars 2008 22:36

Börjar jobba 8.00 imorgon. Men jag är inte ett dugg trött. Och klockan går så segt så. Tur man har dom som roar en på msn :)


I brist på annat för tillfället..


Jag kommer från: Frånö såklart

Jag heter: Lena Maria Dahlberg

Hur gammal är du: 19...snart 20

När fyller du år: 18 april

Tycker du om någon just nu: om jag typ är kär i nån, så näe :P

Om fem månader: Säger som Emmelie. Bästa sommaren ever är över och man önskar att klockan gick att vrida tillbaks.

Jag samlar på: Hm.samlade på mycket när jag var liten, men nu vette fan :P

Gröna eller röda äppeln: Båda går bra

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mia, min syster

Gillar du golf: nah

Vilken tid gick du upp idag: 10.45 typ

Har du sovit i din egna säng inatt: Yes, tråkigt nog. Och ensam..lite trist.

Har du strumpor på dig nu: Nope, ligger nerbäddad i sängen

Hur svarar du i telefon: Ojoj, olika..beror på vem det är ;)

Vad ska du göra ikväll: Har umgåtts med Emmelie o Carro. Vi busade runt lite, och nu ska jag snart sova

Vad ska du göra imorgon: Först jobba 8-13, sen får jag se..nå förslag?

Var vill du bo när du blir stor: Känner mig rätt stor nu. Men vi får se vart det bär av i framtiden..

Är det okej att gråta: Självklart!

När grät du senast: hmm, på skärtorsdagen tror jag det var..

Vilken årstid tycker du bäst om: Summer loving ;)

Laddar du ner musik och film från Internet: Ooja

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Resa, shoppa, spara osv ;)

Bär du glasögon eller linser: nope, men skulle behövas

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej. Men snygga får dom gärna vara!

När går du upp ur sängen en helg morgon: typ 12 ;)

Har du/haft piercingar: Japp, i naveln..men den är ute nu och jag har en fint(?) ärr ist..suck..

Vill du gifta dig: Gärna :)

Vill du ha barn: Ooja

Solar du ofta: nah..går i perioder de där..

Är du bra på att laga mat: Jodå, fast det lär nog inte Emmelie tro då det blivit misslyckat de senaste gångerna ;)

Gillar du att dansa: Yes ;)

Är du flygrädd: Haha jaa

Hur vig är du: Haha skulle nog behöva stretcha en hel del om man säg så..

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten eller coca cola

Vilken är din favorit glass: Hasselnöt-glassen som de tydligen slutat med :(

Tror du på ett liv efter döden: Jag vet faktiskt inte? Näe nu ska jag inte börja analysera..

Tycker du om sushi: Aldrig testat, men skulle vilja.

Vad äter du helst när du ser på film: chip o dipp..lösgodis ;)

Bor dina föräldrar tillsammans: Jajjemen :)

Har du tandläkarskräck: Ooja. Typ värsta jag vet..

Är du morgon eller kvälls människa: Verkligen ingen morgonmänniska iaf ;P

Vilken ögonfärg har du: Blåa

Vilka hår färger har du haft: Oj, brunt, svart, blont, rött, svart/lila..alla möjliga färger när man var yngre :P

Har du någon gång gråtit dig till sömns: Många gånger, tråkig nog

Biter du på naglarna: det händer..

Är du beroende av något: Nära o kära..lösgodis ;)

Hur ofta tränar/motionerar du: Typ 4 gånger/vecka

Senaste låt du hörde: Foo fighters - Best of you

Vad gör du på helgerna: Umgås med nära o kära, festar, spelar fotboll..

Brukar du bädda sängen: När jag byter sängkläder typ..annars händer det mkt sällan :P

Hur många timmar sover du på en natt: Brukar bli mellan 7-9 timmar..men sover helst 12 ;)

Senaste bok: Är inte den som läser böcker :P

Har du kysst någon under den senaste veckan: Nope

Vad var det senaste du sa: "Jaa, det har jag ju sagt"

Önskar du att du bodde någon annanstans: Just nu trivs jag väldigt bra här, men i framtiden ska man väl försöka ta sig nånstans :P

Av Lena - 31 mars 2008 16:26

Ska snart hoppa in i duschen sen ska ja in till Carro och äta burgare för andra dagen i rad. Man skäms ju..men va fasen, de e ju gott ;D


Vi har ju sagt att det blir stränga regler i april..o det är ju inte förrän imorrn.. ;)

Måste gå o simma nån dag också. Var så längesen. Men det är ju såå tråkigt o simma själv :P ..



Av Lena - 31 mars 2008 13:31

Så otroligt skönt att man är ledig idag. Behövs verkligen efter helgens bravader. Har träning ikväll också, men jag tror inte kroppen min kommer klara det. Har så otroligt ont i varenda kroppsdel :P


Funderar starkt på att vända ut och in på mitt rum. En storstädning är verkligen vad som behövs. Ska ta ut burken till dator också, behöver ju inte 2st...blir bra med lite mer plats åt kläderna på golvet ;)


Vår vän Chrille fyller även år idag. 22 år..nästan lite läskigt när man tänker på hur gamla vi börjar bli. Åren bara rinner iväg.

18 dagar kvar nu tills jag lämnar tonåren..känns bra!


Tänkte iaf bjú på en gammal bild på mig o födelsedagsbarnet där vi inte ser riktigt kloka ut. Grattis igen grabben! :)



Av Lena - 30 mars 2008 22:50

Konstigt nog har jag inte varit allt för bakis idag, mest trött,sliten och mörrbultad. Sovit bort hela dagen, och det fina vädret. Men efterfestar man till 06.30 på morgonen (egentligen 05.30) så får man väl skylla sig själv.

Finns en hel del att säga om gårdagen, så förbered er för ett långt inlägg.


Dagen, fylld med fotboll

Vaknade upp på sämsta tänkbara sätt. Skakade, var förvirrad, och helt förstörd. Första två timmarna var jag helt borta. Tack o lov stämde inte mardrömmen! Skyndade mig in på datorn o kollade det hela. Var nära att ringa o väcka stackarna där ett tag för att försäkra mig om att inget hänt dom...


Under dagen var det iaf DM-kvar i Övik som gällde. Fyra matchen stog på schemat och vi hade 12 spelare med oss. Jippie tänkte såklart vi(?).

Första matchen gick Jennifer W sönder. Knät, och läkarna misstänker korsbandet. Hur som helst. Tre matcher återstod och vi hade ingen avbytare. Och vi kunde verkligen inte dra på oss fler skador.

Skador drog vi alla mer eller mindre på oss, men det var bara att bita ihop. Vi åkte hem obesegrade från kvalet och släppte inte in ett enda mål. Gissa om det kändes underbart!

Idag är min kropp helt mörbultat och blåslagen. Helt öm i ett bröst, då jag vart armbågad. Gårdagens massage på hemresan hjälpte inte mycket..


Kvällen

Vid 20-tiden var jag hemma, och det blev till o skynda sig. Första cidern slank ner fort och sminket åkte på lika fort. Runt 21-tiden anlände jag till Emmelies lilla etta där kvällens fest skulle hållas, och redan var lite smått igång. Emmelie, Elin, Maria, Palle och Chrille satt med ölen/cidern/vinet..sjöng singstar och mådde gott. Jag kände såklart att jag låg efter så det var bara att klunka på medan de andra sjöng. Grabbarna börjar bli riktigt duktiga måste ja säga ;)

Förra helgen slapp jag undan från att sjunga, men den här helgen var det kört. Efter mycket tjat från Chrille var det bara att ställa sig upp o sjunga med Maria. Men detta dög inte, nejnej. CH skulle välja nästa låt. Såklart att det skulle bli nåt med rap. Gick ju väldans bra för mig o Maria...eller för mig rättare sagt. Jag överlämnade micken till grabben, som knappt hann med själv. Senare dök resten av Bruket-gänget upp. Sandra, Malin, Dennis, Danne, Källe o Malin vare som kom om jag inte minns fel. Även Carro o Emelie dök upp. Tur att Emmelie har bra grannar säger jag bara!


Sen var det Kramm som gällde. Jag, Maria och Sandra (kanske Elin?) traskade ner rätt tidigt. Lång kö, men efter ett tag kunde även vi göra dansgolvet osäkert. Och jag måste säga att det nog var den roligare krogkvällen på länge. Att man hade druckit på tok för mkt, och spelat fotboll hela dagen lång resulterade att jag stog o dansade utan skor, vinglade runt och var allmänt sprallig.

Lyckades ju även få in Carro, så kvällen kunde inte ha bllivit bättre. (Eller jo, nu ljög jag ;)..)


Pinsamt hur man tänker i berusat tillstånd bara. Den här "ge igen" tanken som jag alltid får är nog inte så bra, även om jag märker att den funkar.


Vart iaf en rulle på sylos sen. Aldrig ätit nåt äckligare. Två tuggor sen vart de inge mer. Efterfest uppe på Bruket hos Jenny. Hände en hel måste jag säga, och jag skrattade så jag låg dubbel, och tårarna rann. Men som sagt, det som händer på Bruket stannar där.

Pelle hade iaf en deep-talk med mig, och jag var nog ärligare än på länge. Men förhoppningsvis har han glömt det idag.

Trött och slut som jag var somnade jag till sittandes i soffan. Men 05.30..som min klocka var, då jag inte ställt om den..ringde jag hem till min stackars mamma. Jag klarade verkligen inge mer. Allt jag ville ha var en säng och sömn. Att Palle satt och halsade öl och Emmelie smuttade på vin fick mig att må illa.


 Söndag

Förstår om vissa har haft världens söndagsångest idag. Men tack o lov skötte jag mig snyggt(vad jag minns iaf) och slapp den idag.

Jag, Emmelie o Carro stekte ihop goda burgare nu ikväll. Gottans! Även myst lite med mina älskade syskonbarn Tindra o Timmy idag.


Imorgon är jag ledig, vilket känns helt underbart! Så det blir en låång sovmorgon ;)  - Gnatt!


Några pics sen igår...vi bjú!

Av Lena - 29 mars 2008 06:53

Är man upplagd för o spela fotboll nu? I detta väder? ..NEJ!

Är otroligt trött och vill just nu bara dra täcket över huvudet och somna om..men då skulle nog pappa få ett frispel ;)

Håll tummarna för oss idag nu, spec. mot Bollsta...hoho ;D

Björn Afzelius - Ikaros



Av Lena - 28 mars 2008 19:40

Efter jobbet idag blev det en snabbsväng på stan. Var tvungen o köpa en nya foundation o ögonbrynspenna...


Väl hemma slocknade jag på två röda..helt slut hela jag. Det var helt underbart väder ute och jag låg inne o sov..bedrövligt!

Men jag måste ha varit rejält slut, för då pappa hade väckt mig o frågat om jag skulle ha nåt från systemet i helgen hade jag bara svamlat en massa o sagt att ja inte skulle ha nå..

Smart ...

Så nu får mamma springa in dit imorgon medan vi är i Övik på DM. Tråkigt bara att ja inte kommer ha nåt att dricka på hemvägen. Blir så sent man kommer igång :P


Nu sitter jag här o väntar på att sötaste Emmelie ska komma hem ifrån Härnösand, och Carro från Nyland. Blire lugnt hemma hos Carro med lite gósaker, let´s dance och guitar hero. Vi måste ju träna lite så vi lär oss. Måste kunna utmana grabbarna sen :)


På tal om systemet förresten. På måndag fyller Chrille år om jag inte är helt ute o cyklar, men det tro jag inte..sen äre bara 18 dagar kvar tills Danne o ja fyller år. Hur nice är inte det? Ska bli så otroligt skönt o kunna gå på systemet själv, inte behöva skicka dit pappa hela tiden.


Och på tal om lägenhet. Jag o Emmelie har små planer nu vi ..skulle faktiskt vara riktigt kul gumman :)

Näe nu ska jag ta o ringa mamma o fråga vart hon håller hus nånstans..


Trevlig helg:)


Av Lena - 28 mars 2008 07:25

Har jag sagt att är jag otroligt morgontrött? Börjar jobba om 15 min o här ligger jag helt nerbäddad än. Jag är seg!

Näe, man får väl ta o göra ett snabbt ryck ..


Suck..



Fredag idag iaf, sköönt!

Av Lena - 28 mars 2008 07:25

Har jag sagt att är jag otroligt morgontrött? Börjar jobba om 15 min o här ligger jag helt nerbäddad än. Jag är seg!

Näe, man får väl ta o göra ett snabbt ryck ..


Suck..



Fredag idag iaf, sköönt!

Ovido - Quiz & Flashcards