Alla inlägg under mars 2008

Av Lena - 27 mars 2008 21:56

Idag när jag vaknade upp, med världens snyggaste babes bredvid mig kändes det som om jag var bakis? Berodde det på att jag låg uppe halva natten och drygade mig när andra försökte sova, eller för att jag och Maria gjorde chokladbollar, eller ah, chokladsmet med fullkornshavregryn o flytande margarin? Vet inte riktigt vad vi tänkte med, vi var nog bara desperat efter något sött.


Gårdagens bästa var iaf konversationen mitt i natten mellan mig, Emmelie o Maria när vi låg där o myste på madrasserna..


Jag: Varför biter han dig hela tiden för?

Emmelie: Jag vet inte. Han säger att han är kannibal.

Jag: Ja han är nog...

Maria: Ja! Han är nog transvestit!

några minuter senare...


Emmelie: Men tänk vad transvestit är för nåt..

Lena: Ja.. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig han i klänning och ögonskugga.

Maria: Ja.. Rosa ögonskugga.

Emmelie: Eller blå...

Lena: Och ett par örhängen och en hatt med fjäder.

Emmelie: Hett.

Ja vi skrattade så tårarna rann..

Känner du dig träffad? ;)


Åter till idag. Hoppade in i duschen efter ett tag och sen vart det mat på punkten innan jag skulle iväg o jobba. Väl på jobbet får jag sms, inbjudan till middag. Tackar man inte nej till. Carro lagade supergott käk..pasta o kyckling med ädeloströra..huur gott som helst! Sen vare bara att dra iväg på träning..


Och nu, ja nu ligger jag här i sängen..somnar nog när som helst. Börjar jobba kl 8 imorgon..segt. Man är ju verkligen ingen morgonmänniska =/


...gnatt!

Av Lena - 27 mars 2008 01:00

Nu ska vi sooova..

Emmelie ser riktigt trött ut där borta i hörnan, och Maria sitter bara o ser allmänt söt ut i fotöljen.

Alla på Emmelie..ett..två..tre..

Av Lena - 26 mars 2008 16:16

..fick en sån otrolig längtan efter sommaren nu. Den där underbara känslan som är helt oslagbar.

Den här sommaren kommer bli helt oslagbar med mina flickor o pojkar. Och gatufesten...vågar jag ens börja tänka på den redan nu? ..Jäklar ;)


Fick en riktigt usel lön den här månaden också...menmen.


Jag vill ha en egen lägenhet..NU! Nå tips nån?

Ne nu ska jag ta o dra på mig nå myskläder innan jobbet. Fryser som attan..


Trevlig kväll!



Av Lena - 26 mars 2008 14:17

Ja idag har jag minst sagt varit aktiv. Började med att kliva upp 07.30, åt en rejäl frukost, gjorde mig iordning och rullade in till Kramfors för möte på jobbet. Har nu sagt ifrån mig jobb på denna arbetsplats, så den 4e april får jag gå därifrån. Ska bli så skönt! Visst, det är pengar..men jag pallar verkligen inte att vara där nå mer.

Efter mötet åkte jag till Emmelie, surrade lite..sen tog vi en liten sväng med bilen o det härliga vädret. Borde kanske tagit en promenad istället?

Sen for vi upp på bruket till Chrille för o hämta min jacka...som verkligen behöver tvättas! :P

Nere på stan vart den en sväng in till Sandra, hämta våra saker o surra lite..gó tjej de där :)

Men det bästa på dagen kom sen, fika på bakfickan..mums!


Nä nu ska jag sätta mig framför tv'n en stund o må gott innan det är dags för jobb..


Tjoho :)





Av Lena - 26 mars 2008 00:21

Ja, jag kan då inte annat än skratta åt mig själv. Här skriver jag ett inlägg om att kanske åka ner o träffa en grabb som som tidigare träffat.

Tidigare sa jag till Emmelie och dom hur jävla jobbig pojken var och att jag inte var intresserad. Att jag inte ville ha nåt med han.

Igår när jag föreslog att åka ner till Göteborg började Emmelie skratta. Med tanke på vad jag tidigare sagt.

Men nu idag har jag märkt att jag ska gå på första känslan. För jag håller på bli tokig så fort pojken hör av sig. Jag blir trött, less och vill bara skrika rätt ut. Hur trodde jag att det skulle funka?


Måste ha varit desperat för stunden då den tanken slog mig igår..som Emmelie sa.


Tack o lov har tankarna rättat till sig!


Av Lena - 25 mars 2008 22:23

Fick som sagt bli en dusch på hallen idag efter träningen. Självklart skulle jag glömma nåt att ha på mig under koftan, så kallt blev det när jag skulle ut i kylan igen. Sen är ju jackan fortfarande ute på vift så det gjorde ju inte saken bättre.

Men imorgon ska jackan hämtas. Tyson hade tydligen varit o lämnat den hos Chrille enligt Emmelie så vi får ta en sväng dit imorgon.

Kan tänka mig att den måste tvättas ett ex. antal gånger.

Störande bara att karljäveln inte kan öppna käften till mig..


Ska även in en sväng o hälsa på Sandra i affären imorgon. Hämta min plattång o så :)


Ne nu ska jag nog ta o knoppa..

Här kommer lite fler pics från helgen...

Vi bjú ;)



Av Lena - 25 mars 2008 16:30

Ikväll är det träning. Även imorgon, och på torsdag.

På lördag äre DM i Övik.

Jag känner inget sug. Ingen motivation. Känns som fotbollen ligger långt ner på listan nu..men det går väl i vågor det där.



Ne nu ska jag ta o packa väskan. Blir en dusch på hallen ikväll sen iväg o mysa med mina flickor.

Har fått lite fler bilder från helgen också så jag lägger väl upp några ikväll ;)


Puss.

Av Lena - 25 mars 2008 12:45

De ringde från jobbet imorse, men jag valde att lägga telefonen under kudden och fortsätta sova. Så otroligt skönt!

Sen hör man hur Emmelie sitter o trycker i sig chip o dipp henne hos henne då vill man ju bara ramla ur sängen. Satan va gott! :)

Men jag ska faktiskt vara nyttig, gå ner och koka några ägg o så..mums!


Pratade med Danne igår också. En grabb som jag träffade innan han var klar med utbildningen här o flyttade hem. Han har flera gånger sagt att han vill att jag ska komma ner nu, men det är ju rätt långt bort. Men jag känner att jag behöver nåt drastiskt just nu. Speciellt efter helgen då en annan grabb var så otrooligt schysst mot en ;) .Så nu är jag faktiskt riktigt sugen på o dra ner o träffa han. Passa på o shoppa lite i Göteborg också. Men feg som jag är vill jag inte åka själv, så jag får väl se om man kanske kan övertala Emmelie till o offra sig lite så jag får träffa han.

Vet att jag sagt att ja inte var intresserad av han osv, men lär man känna han mer så kanske..man vet aldrig. Måste ju gå vidare nånstans när man bara är ett "objekt" här hemma :P


Ne får väl se..skulle va skoj iaf..

men det är ju mig vi pratar om..den som aldrig vågar ta steget..


Ovido - Quiz & Flashcards