Direktlänk till inlägg 17 mars 2008

Ny vecka igen..

Av Lena - 17 mars 2008 11:00

..jäklar vad tiden går fort när man mår som en prinsessa..

Veckorna rullar på fort, tack vare myskvällarna med mina flickor. Helgerna springer iväg, och kunde inte bli bli bättre. Fast skulle gärna slippa va bakis på söndagarna (och i det här fallet) måndagarna.

Fast vi får väl vad vi förtjänar?


Ja, ny vecka är det iaf nu. Idag börjar jag jobba kl ett. Sen ikväll blire väl nån film eller nåt.

Helgen då. Ja, vad gjorde jag i helgen?

Jag tar det dag för dag, enklast så.


Fredag

Jobbade först 8-13. Sen hem, sov två timmar. Sen snabbt iväg till Nyland för att gratta Maria som fyllde 19år. Sen när klockan började ticka iväg var det dags att dra sig tillbaks mot Kramfors. Emmelie o Carro fick göra mig sällskap. In på hemköp en snabbis. Panik när man kollade på klockan. Aja. Vart snabbt upp på bruket för att hämta Larsson o Chrille. Sen iväg till Jocke där jag lämnade av dom o tjejerna. Själv skulle man ju börja jobba natt 20.45 Snabbt hem, på med mysbrallorna o sen iväg igen.

Natten var det värsta jag varit med om. Sov inte en endaste sekund.


Lördag

Hemma vid 08.00 Dök direkt ner i sängen och sov till 12.00 Sen snabbt på med kläderna och in på systemet med pappa. Sen direkt upp till Emmelie för att fira henne. Hon lämnade ju tonåren den tjejen.

Efter nån timme där drog jag mig hemöver. In i duschen, rota i garderoben osv osv.

18.30 ungefär drog jag mig upp till Frånö folkets hus. Festen kunde börja, och likaså jag. Vinflaskorna och ciderna rann fort och osäkert ner.

Hade rikigt roligt hela kvällen. Finns några minnesluckor, men sånt som händer.

När vi kände oss nöjda på festen drog vi oss in mot stan. Sylos väntade. Men inte fick jag min kebabrulle inte. Nej, bilen ändrade riktning och den överfulla bilen hamnade hos Chrille på nån slags efterfest.

Fick mig en heel del skratt tack vare Källman o Mutte. Källman-allmänt lustig o rolig medan Mutte var sig själv- störd! :P

Trots tröttheten efter att ha jobbat natt så klarade jag mig från att däcka i ett hörn på golvet, eller vid ett bord. Istället lyckades jag pinsamt nog somna/däcka i en soffa :P


Söndag

Vaknar upp med en baksmälla som inte fanns av denna värld. Huvudvärk och ingen alvedon, illamående.. Jippie!

Pappa ringer o undrar om jag inte ska med o kolla på Lina's (syrrans dotter) brottningstävling. Ville bara dö. Aldrig!!

Väl hemma så fastnar jag med klacken i bron och stuper in genom ytterdörren? Ja, mina föräldrar fick sig ett gott skratt. Själv vart jag bara sur, irriterad och gick raka vägen upp till sängen. Där jag somnade på två röda. Vaknade 17.40 Kände mig som en sophög. Så det blev duschen o sen in till Emmelie för o skvallra med tjejerna om kvällen.


Nu är det iaf måndag, och jag är fortfarande bakis. Sjukt!

Men jag får stå ut. Jag tror faktiskt det är värt det. Helgen var kanon, precis som alla andra.


Näe nu blire duschen. Tjo!

 
 
Emmelie

Emmelie

17 mars 2008 15:56

Ja välkommen t8ill bakis-på-måndag-klubben. Uscha!

http://emmelienilsson.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sister

17 mars 2008 19:01

HAHAHAHAHAAAAAA...*avsgarv* Hade VERKLIGEN velat sett det :D:D:D:D:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 9 oktober 2008 20:27

Jag tog och bytte blogg, så ni finner mig här istället   http://lenadahlberg.blogg.se/ ...

Av Lena - 3 oktober 2008 13:55

Idag är det fredag, helt klart alla veckors bästa dag. Tog en riktigt sovmorgon och nu har jag diskat, plockat undan lite och gjort mig själv klar för att gå en sväng på stan och få lite saker inhandlat.   Igår spenderade jag kvällen hemma hos min sy...

Av Lena - 30 september 2008 16:11

..efter fredag då, såklart! Idag släpptes ju nya avsnitt av OTG och GG. Great! Ska dock vänta och se dom ikväll då älsklingen också här, mys <3 Dagarna bara rinner iväg nu och snart rycker han in min lilla plutt. Söndagen den 13 skjutsar jag ner h...

Av Lena - 29 september 2008 15:15

Då är det snart dags för att börja knalla iväg till jobbet igen. Känns väldans segt måste jag säga, soffan ser såå härlig ut... Ska försöka åka in en sväng på dollar sen också om jag får tid över på jobbet. Såg att jag varken hade typ hushållspapper,...

Av Lena - 29 september 2008 14:08

Är som sagt ledig idag mellan 12-16. Hitills har jag bara slöat i soffan. Mår lite dåligt då jag kollar runt i min lilla lya, ser förjävligt ut. Ska alldeles strax ta tag i disken, ett måste. Jag får ta resten ikväll när jag kommer hem, damma, torka ...

Ovido - Quiz & Flashcards