Alla inlägg under januari 2008

Av Lena - 23 januari 2008 21:20

Blir nog sängen om en liten stund. Nyss kommit hem, och börjar jobba om mindre än 11 timmar igen. Suck! Fast kvällen på jobbet har varit rätt roande. Haft riktigt roliga samtal med gubben som jag tar hand om. Sen skrämde han livet dessutom. Skulle gå in i rummet o ställa mig o stryka, o där sitter han i mörkret i rullstolen utan o säga nåt. Och frågan är ju, hur kom han dit? Annars brukar han ju ropa var 5e minut då han är vaken ^^.


Annars då. Tro om man blir sugen när du skriver sådär Carro ;) När jag var liten var en egen salong det enda jag drömde om. Tyckte synd om mor o far som fick agera kund, och jag rykte o slet i håret, haha :)

Och på slutet har jag varit inne lite på frisör. Men det lär nog ändra sig snabbt, som med allt annat...


Men i övrigt så äre snart helg. Och denna helg kommer bli super!! =)

Näe nu ska ja ladda ner senaste avsnittet av one tree hill..



Av Lena - 23 januari 2008 15:19

En annan Jennie kunde ta mitt pass på fredag. Great! =)

Vart en solning idag innan jag for hem från stan. Otroligt skönt! Men det är ju inte så att det syns direkt :P

Nu tänkte jag börja på o skriva en ny arbetsansökan. Känner att ja vill testa på nå nytt. Rätt less på alla pensionärer nu om man säg så. Även om man får sig ett ex antal skratt om dagen! Men ibland äre ju så att man bara vill grina också :P


Näe nu ska jag göra nån nytta innan ja ska iväg o jobba.

Imorgon äre träning..ska bli otroligt skönt. Har inte tränat på en vecka nu..fyfyfy!!



Av Lena - 23 januari 2008 11:31

Nyss kommit ut ur duschen. Måste ta mig en sväng in på stan, även om det känns otrooligt jobbigt. Först på jobbet en sväng, måste fixa de här med ledighet tills på fredag på nå vis. Sen banken, hemköp osv. Blir nog till o köpa en hårfärg också. Måste ta bort utväxten.


Jaja, nog om allt de där. På tiden o sätta fart om ja ska hinna me allt :)

Av Lena - 22 januari 2008 22:17

Fick nyss ett sms. Inget roligt sådant. Jennie som skulle ta mitt arbetspass på fredag kunde inte, då hon hade glömt bort att hon skulle klippa o färga håret då. SKIT! Jaja, bara att åka in på jobbet o le brett o hoppas på att de kan hitta en vikarie. Annars blire sjukanmälan. Lite avslöjande kanske men va fasen. Måste få komma iväg o shoppa :P


Näe nu ska jag nog gå lägga mig. Börjar inte förrän kl 17 imorgon. Så på dagen ska jag in en sväng på banken i fixa lite. Sen blire nog en solning. Man ser ju ut som ett lik :P Träna borde jag göra också, men det är ju såå otroligt tråkigt att göra sånt där själv =/ jaja, dags o ta sig i kragen :)

Av Lena - 22 januari 2008 19:29

Vår brödrost är spårlöst försvunnen. Det är ett mysterium. Som troligast inte kommer att kunna lösas förrän mamma kommer hem från sin bingo. Den har alltid stått längst ner i skafferiet. Men nu, borta. Har kollat alla skåp. Till o med nere i källaren. Har till o med ringt runt syskonen o frågat om de lånat hem vår brödrost. Men dom hade tydligen egna ^^. Näe det här är bedrövligt och riktigt irriterande.


Kanske får bli nudlar då. Men vilken smak? Curry, biff eller spicy? Hm..trore blir biff idag, otroligt gott :)



Av Lena - 22 januari 2008 19:19

Som jag skrev tidigare så kände jag mig lite hängig igår. Något jag fortfarande gör. Men efter en liten tupplur efter jobbet iaf så känns det lite på bättringsvägen iaf! Tack o lov! Men jag kan lugna er tjejer, jag är aldrig för sjuk för fest. Eller de ska vara att jag ligger på sjukan då ;) Men nej, helgen ser jag verkligen fram emot. Bara till o knapra alvedon om det blir så :P


Men nu tänkte jag gå ner o göra iordning lite kvällsfika och läsa kvällstidningen innan Bones börjar. Även en serie som jag gillar mycket mycket. Sen efter det blire nog till o skifta kanal o se slutet på handbollen. Hoppas på vinst!


Mia kommer hem nästa helg också. Blir skoj! Men hon blir ju bara hemma fre-sön. Hon ska på bröllop. Men iaf så ringde hon igår. En väska som jag verkligen tyckte om i affären när jag var där och jobbade (men tyckte inte att den var värd så mkt som den kostade ändå) skulle vara på halva rea-prives från och med idag. Så hon hörde ifall jag ville att hon skulle lägga ut o lägga undan en. Självklart sa jag! Så nästa fredag kommer min väska ;) wooho. Hoppas den e lika fin som jag minns den bara ^^


Tjo på ett tag!

Av Lena - 21 januari 2008 18:39

Känner mig hängig och är ena stunden täppt i näsan o andra stunden tvärtom. Jobbigt äre iaf!

Glömde nog skriva det här i förra inlägget, men igår på min såkallade "lunch" mellan 13 - 17 hade jag planerat att sova då jag inte fick så många timmars sömn den natten. Men när jag väl var hemma frågade mamma vad jag hade tänkt göra. Om jag kom ihåg vad jag hade lovat Tindra på natten. Tydligen hade Tindra vaknat på natten när jag kom, då jag pussade på henne o sa gónatt. Hon hade vart sur på mig (eftersom jag lovat att bara chokladtårta men drog iväg istället), och jag hade lovat henne att komma till henne mellan jobbet och baka den med henne. När jag hörde det där ville jag bara dö. Varför ska man lova sånna saker? Jag var ju verkligen död. Minuten senare ringer telefonen. Tindra vill prata med mig. Frågar när jag kommer, om jag packat ner alla saker jag behövde. Jaja, det var ju bara till att åka iväg o baka den där tårtan ^^. Men död var jag sen, ojoj!!


Näe usch va jobbigt det känns att jag börjar jobba kl 8 imorgon. Fy bubblan!!

Av Lena - 21 januari 2008 15:23

Måndag idag, och jag är ledig. Började med att ta en välbehövlig sovmorgon. Nör jag piggnat till begav jag mig till systeryster (där jag även nu sitter) för att käka en god sallad till lunch. Hon bjöd även på sallad igårkväll efter jobbet. Otroligt gott. Hela bordet fullt med olika grönsaker oct det var bara att plocka den man själv ville ha. Mums! :)

Har nyss kikat kollat på det senaste avsnittet av  One tree hill. Daamn, va ja älskar den serien. Helt fuckin' great! ;P

Pappa ska snart komma o hämta mig. Tror jag ska höra om han kan skjutsa in mig på träningsvärkstan sen. Annars blire bara en lugn kväll. Börjar jobba kl 8 imorgon.


Helgen då..


Hade verkligen ställt in siktet på en lugn o mysig hemmakväll i lördags. Tindra skulle sova hos oss, så jag tog med henne och åkte på hemköp en sväng. Vi bestämde oss för att bara en chokladtårta. Väl i kassan ringer telefonen och jag trodde som vanligt att det var mamma som ville höra vart jag var. Men så var inte fallet. Den här gånger vare Maria som ringde o hörde om jag ville hänga med henne, Carro o Emmelie på 20-års fest i Bollsta. Väldigt glad blev jag. Och jag bangar ju aldrig fest så efter lite funderande bestämde ja mig för att åka hem o byta kläder o så. Ingen höjdare o gå på fest i en huvtröja. Även om det hänt förut, haha:)

Tindra vart dock inte så glad. Men jag lovade henne att ta det nån annan dag.

Kvällen vart iaf riktigt lyckad. Det var bra sällskap, vi spelade ett spel som avslöjade bra mkt hos vissa, vilket ledde till bra mkt skratt. Personliga o imtima saker. Sånt som vi alla gillar ;) Kvällen innehöll även en massa annat. Vi var fem tjejer som gick på jakt efter Bergman som sas befinna sig i en hölada. När väl Bergman visade sig var vi fem kacklande tjejer som stod i kö för att krama om grabben. Vilket drama det var, haha! Kvällen innehöll även Nisse o Bergman´s hångel, Bergman visade röven o mkt mkt mer.

När vi kände oss nöjda ringde vi efter Peter som så snällt kom o hämtade oss. In på sylos, kebabrullen var godare än godast. Jag och Carro befann oss backstage, haha ;) Sen traskade vi iväg upp till Carro o Nicke där det bjöds på en hel del skratt också ;P Sen ringde jag mamma och väl hemma vare sängen som gällde. Kl 8 skulle jag infinna mig på jobbet fram tills kl 13. För att sedan börja jobba 17-21 igen. Och dagen har aldrig varit värre. Att jag aldrig kan lära mig att neka fest. Fast de klart, den här gången vare värt né. Hade riktigt skoj!

Tack än en gång tjejer, ni gjorde min kväll :)

Nu längtar jag tills helgen igen. Är otroligt laddad. På fredag blire sundsvall med helgens tjejer och kanske Isabel. Och kanske hockey på kvällen..vem vet. På lördag ska jag försöka hinna till Härnösand en sväng för att kolla på Linas brottningstävling. Sen tidigt, (runt 3 tiden skulle vi väl försöka komma igång), börjar festen. Tror vi ska samlas hemma hos Emmelie för käk o lite grundning. Kommer bli huur kul som helst! Längtas!


Oj nu kom pappa..dags att sticka!

Ovido - Quiz & Flashcards