Direktlänk till inlägg 6 december 2007

man får vara med om mycket inom hemtjänsten..

Av Lena - 6 december 2007 00:45

Jo, nog får man vara med om mycket nog..men det här hade jag aldrig räknat med. Jag o Natalie var hemma hos en farbror och hjälpte han. Natalie skulle bara springa in i köket och hämta papperskorgen. Plötsligt hör jag och farbrorn ett rejält skrik. Tänk er någon som skriker för sitt liv. Jag ropar fort..Natalie va äre?!?! Vi hör hur hon kommer springandes, samtidigt säger jag lite tyst till farbrorn att hon säkert såg en spindel eller nåt sånt. Till slut säger hon, det är MÖSS! och dom är fleeera stycken! :S

Jag höll ju såklart på dö och skrek VAAART?!? Nattis svarar att de sprang iväg..att de förmodligen blev räddare än hon själv av hennes skrik. Jag börjar kolla mig omkring o stampar med fötterna. Samtidigt kläcker jag ur mig att om jag ser en mus springer jag ut ur huset och kommer inte tillbaks :P Har ju verkligen fobí för sånt där.

Till slut tog vi oss in i köket för att kolla efter..även om vi höll på dö. Mössen var borta..förmodligen sprungit tilbaks den väg de kom ifrån. Nånstans under diskbänken. Vi blev tvugna att plocka ut alla saker under diskbänken..tro om ja va nå rädd? Sen kastade jag dit en massa råttgif's medel på farbrorns begäran. Uscha, jag kommer då aldrig kasta soper hos honom nå mer..never! Värre lär det vara för Nattis. Hon som bara skulle hämta hinken, så hon struntade i att tända taklampan. När hon tar ut hinken ser hon nå brunt så hon funderar på va de kan va för nå..typ ruttet bananskal hade hon i tankarna..till de börjar röra på sig. Då hon börja skrika hade de hoppat ut ur hinken. Fy fan säger jag..förstår varför hon skrek som hon skrek =/


Nyss kollat på sex and the city..gosh..Aiden är ju bara såå nice i serien alltså ;)

Trodde jag skulle bli ensam hemma i helgen också, men icke. Mormor har gått o blivit dålig så mamma vill inte åka iväg nånstans, vilket jag förstår.

Men ja orkar fan inte att nå mer händer nu..crap också!

Imorgon e jag ledig..som det verkar nu iaf. Tro ja ska åka in o träna relativt tidigt iaf..sen kanske gå o testa de nya solariet:) Måste även städa mitt rum..ser ut som en bombnedslag igen. Helt otroligt..tar ju bara två dagar sen ligger hela garderoben på golvet igen :P


Ser fram emot den 15 ;)

 
 
Ingen bild

petter

6 december 2007 15:58

alltså akta så att ni inte tar livet av era stackars vårdtagare om ni börjar skrika så där.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 9 oktober 2008 20:27

Jag tog och bytte blogg, så ni finner mig här istället   http://lenadahlberg.blogg.se/ ...

Av Lena - 3 oktober 2008 13:55

Idag är det fredag, helt klart alla veckors bästa dag. Tog en riktigt sovmorgon och nu har jag diskat, plockat undan lite och gjort mig själv klar för att gå en sväng på stan och få lite saker inhandlat.   Igår spenderade jag kvällen hemma hos min sy...

Av Lena - 30 september 2008 16:11

..efter fredag då, såklart! Idag släpptes ju nya avsnitt av OTG och GG. Great! Ska dock vänta och se dom ikväll då älsklingen också här, mys <3 Dagarna bara rinner iväg nu och snart rycker han in min lilla plutt. Söndagen den 13 skjutsar jag ner h...

Av Lena - 29 september 2008 15:15

Då är det snart dags för att börja knalla iväg till jobbet igen. Känns väldans segt måste jag säga, soffan ser såå härlig ut... Ska försöka åka in en sväng på dollar sen också om jag får tid över på jobbet. Såg att jag varken hade typ hushållspapper,...

Av Lena - 29 september 2008 14:08

Är som sagt ledig idag mellan 12-16. Hitills har jag bara slöat i soffan. Mår lite dåligt då jag kollar runt i min lilla lya, ser förjävligt ut. Ska alldeles strax ta tag i disken, ett måste. Jag får ta resten ikväll när jag kommer hem, damma, torka ...

Ovido - Quiz & Flashcards